De Lijn
Vervoer op maat voor iedereen in Vlaanderen
De Lijn speelt een cruciale rol in het openbaar vervoer in Vlaanderen en zet zich voortdurend in op nieuwe uitdagingen en verwachtingen van hun klanten. Het bedrijf investeert in digitale transformatie om haar dienstverlening efficiënter en klantvriendelijker te maken. Vanuit Lemon bouwen we mee aan dit verhaal met onze Team-as-a-Service offering. Onze Lemoneers denken strategisch mee en integreren zich naadloos in de bestaande teams om processen te optimaliseren en digitale oplossingen te realiseren.
Onze Lemoneers zijn volledig geïntegreerd met de teams van De Lijn. De focus ligt op samenwerking en communicatie, zowel binnen het team als met andere afdelingen. Dit omvat het afstemmen van de juiste end points en resources en het koppelen van verschillende systemen. Naast het ontwikkelen van de website van De Lijn met onder andere de routeplanner, die jaarlijks miljoenen sessies ontvangt, wordt er gewerkt aan een nieuwe interne tool die zowel als desktopapplicatie als website functioneert. Deze tool zal door alle medewerkers gebruikt worden die in direct contact staan met klanten, zoals de Lijnwinkels en de controleurs. De inzet van de Lemoneer is erop gericht om de nieuwste web technologieën, zoals Next.js, te benutten en ervoor te zorgen dat de ontwikkelprocessen up-to-date blijven met de laatste releases.
Dankzij de samenwerking met Lemon ervaart De Lijn een tastbare meerwaarde. De expertise van de Lemoneers zorgt voor technische oplossingen van hoge kwaliteit en stimuleert tegelijkertijd innovatie binnen de organisatie. Zo helpt Lemon mee om de missie van De Lijn om vervoer op maat toegankelijk te maken voor iedereen in Vlaanderen mogelijk te maken.