Ingenium
Ingenieursbureau voor duurzame gebouwoplossingen
Ingenium is een Belgisch ingenieursbureau met meer dan 55 jaar ervaring in het adviseren, ontwerpen en optimaliseren van bouwfysische kwaliteiten en technische installaties van gebouwen. Ze bieden een breed scala aan diensten die hen tot ideale kennispartner maken in elke fase van de levenscyclus van een gebouw. Ingenium is actief in een breed aantal sectoren, waaronder zorg, cultuur, kantoor en vastgoed, met als doel energiezuinige, duurzame, intelligente en comfortabele gebouwen te realiseren.
Lemon ontwikkelde de website van Ingenium om potentiële klanten optimaal te informeren over hun diensten en de leadconversie te maximaliseren.



Lemon heeft gezorgd voor een heldere positionering van de services van Ingenium. Door middel van duidelijke content, krachtige visuele elementen en een doordachte navigatiestructuur wordt de toegevoegde waarde van de aangeboden diensten direct inzichtelijk voor potentiële klanten. Daarnaast heeft Lemon Ingenium ondersteund bij het overzichtelijk presenteren van hun portfolio van 800 projecten op de website. Bezoekers kunnen eenvoudig projectfiches downloaden, die een exacte weergave zijn van de projectpagina’s op de website.




Eenvoudig CMS voor contentbeheer
De klant kan zonder technische kennis eenvoudig content aanpassen, pagina’s uitbreiden en nieuwe updates doorvoeren via een gebruiksvriendelijk CMS. Dit verhoogt de autonomie en flexibiliteit van het bedrijf in het beheer van de website.
Design system voor kostenefficiënte uitbreidingen
Een flexibel en herbruikbaar design systeem zorgt ervoor dat toekomstige uitbreidingen en aanpassingen eenvoudig en voordelig kunnen worden doorgevoerd.

SEO-optimalisatie en verbeterde informatiearchitectuur
De website is gebouwd met een doordachte structuur en technische SEO-optimalisaties om beter vindbaar te zijn in zoekmachines. Door relevante zoekwoorden, snelle laadtijden en duidelijke content indeling trekt de website meer organisch verkeer aan.
Nieuwssectie & vacaturepagina
Een dynamische nieuwspagina maakt het mogelijk om updates, inzichten en bedrijfsaankondigingen eenvoudig te publiceren. Dit helpt niet alleen bij SEO, maar houdt bezoekers ook betrokken en geïnformeerd. Bovendien stelt een geïntegreerde vacaturepagina het bedrijf in staat om eenvoudig nieuwe vacatures te publiceren en sollicitaties te beheren.

Lead conversiegericht en gebruiksvriendelijk
Door onze UX-methodologieën toe te passen, is de website geoptimaliseerd voor een intuïtieve gebruikerservaring die bezoekers snel naar relevante informatie leidt en conversies stimuleert. De website ondersteunt ook meerdere talen.

De vernieuwde website van Ingenium biedt een heldere presentatie van hun diensten en expertise, met een gebruiksvriendelijke navigatie die leadconversie stimuleert. Het gestructureerde projectportfolio met downloadbare fiches toont hun uitgebreide ervaring, terwijl SEO-optimalisatie de online zichtbaarheid vergroot.