Loading...

Les Jumelles

Mode in je pocket, altijd binnen handbereik

Hoe hebben we geholpen?
Branding
Analyse
UX/UI design
Development
User flows
introductie

'Les Jumelles' is een Belgische webshop die een zorgvuldig samengesteld assortiment kleding en accessoires aanbiedt. Hun missie is de grijze chaos van de wereld op te fleuren door het creëren van opvallende stukken waarmee vrouwen zich sterk, stijlvol en zelfverzekerd voelen. Naast de webshop heeft Les Jumelles ook twee fysieke winkels, in Antwerpen en Knokke, waar klanten de collectie in levende lijve kunnen ontdekken.

Om de verkoop te stimuleren en het online gebied uit te breiden waren ze op zoek naar een aanvullende mobiele applicatie. De bedoeling is dat de klant de ervaring die Les Jumelles wil evoceren ook kan terugvinden binnen de applicatie. Daarbij is het van cruciaal belang dat aankopen zo eenvoudig en snel mogelijk kunnen gebeuren.

uitdaging
Aanpak

Om het verfijnd gevoel over te brengen naar de gebruiker hebben we voor een rebranding van het huidige logo gezorgd. Het doel? Een klassevol logo dat toch eenvoudig aanvoelt en bovenal aansluit bij de verfijnde look die Les Jumelles op de markt wilt brengen. 

Dezelfde eenvoud hebben we toegepast binnen de applicatie. Daar vertaalt dit zich naar een geoptimaliseerd gebruiksgemak om via een mobiele applicatie eenvoudig en snel kleding aan te kopen. De mobiele applicatie geeft ondersteuning aan de reeds bestaande webshop. Samen met de nieuwe branding vormt dit een nieuw geheel dat de verkoop zal stimuleren en de gebruikerservaring in lijn brengt met de identiteit van Les Jumelles.

Aanpak
Features

Branding en logo ontwerp

Er is een visuele identiteit gecreëerd die de merkwaarden weerspiegelt en de doelgroep aanspreekt. Het kleurenschema, de typografie en het logo zijn ontworpen met focus op eenvoud en herkenbaarheid, wat zorgt voor consistente branding zowel digitaal als fysiek. Hierdoor is er een sterke basis gelegd voor merkherkenning en gebruikersvertrouwen.

User flows uitgewerkt

De user flows voor de mobiele applicatie zijn zorgvuldig uitgewerkt om de gebruikerservaring optimaal te maken. Door het in kaart brengen van de stappen die een gebruiker doorloopt in de applicatie, werd de navigatie gestroomlijnd en het proces voor de gebruiker duidelijk en intuïtief gemaakt.

Features

Mapping van functionele vereisten naar design

Een gedetailleerde mapping van de functionele vereisten naar het ontwerp werd gemaakt om ervoor te zorgen dat alle technische en gebruikersbehoeften effectief werden vertaald naar de visuele elementen van de mobiele applicatie. Het mapping proces betrof het vaststellen van alle nodige functionaliteiten en het vertalen van deze elementen in visuele en functionele componenten die de app zowel effectief als gebruiksvriendelijk maken.

Features
resultaat

Het resultaat is gebruiksvriendelijk design voor hun mobiele applicatie. In combinatie met de nieuwe branding vormt dit een krachtig geheel, dat snel resulteerde in een stijging van de verkoop en een verbeterde gebruikerservaring die perfect aansluit bij de identiteit van Les Jumelles.

Wil je jouw webshop naar het volgende niveau tillen?