Les Jumelles
Les Jumelles
Rebranding, Visuele identiteit, UX / UI, Mobile applicatie
Branding, Mobiele applicatie
Les Jumelles' of 'De Tweelingzussen' verkopen unieke dameskleding met een uitzonderlijke kwaliteit om die verfijnde look te krijgen. Dit doen ze via hun online webshop of via een pop-up store. Lemon leverde een sterke rebranding die past bij het soort boodschap dat Les Jumelles de wereld in wil sturen.
Om de verkoop te stimuleren en het online gebied uit te breiden, waren ze op zoek naar een extra mobiele applicatie. De bedoeling was dat de klant binnen de applicatie de ervaring kan vinden die Les Jumelles wil geven. Aankopen moeten gemakkelijk en snel kunnen gebeuren.
Om het verfijnde gevoel over te brengen op de gebruiker, hebben we het huidige logo een nieuwe look gegeven. Het doel? Een stijlvol logo dat toch eenvoudig aanvoelt en bovenal past bij de verfijnde uitstraling die Les Jumelles op de markt wil brengen. Het icoon logo stelt het woord 'Les Jumelles' voor, vertaald naar Nederlands, 'De Tweelingzusjes'. We hebben dit visueel verwerkt door het Romeinse cijfer 2 te gebruiken als einde van de letters 'L' en 'J'. Het versterkt het logo en geeft dynamiek aan het hele logo. Dezelfde eenvoud hebben we toegepast binnen de applicatie. Dit komt neer op het gebruiksgemak om gemakkelijk en snel kleding aan te schaffen via hun mobiele applicatie. De mobiele applicatie biedt ondersteuning aan de webshop van waar ze vertrokken zijn. Samen met de nieuwe branding vormt dit een nieuw geheel om de verkoop te stimuleren.